Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Brak komentarzy

Dove przechodzi na butelki pochodzące do 100% z recyklingu

Dove przechodzi na butelki pochodzące do 100% z recyklingu

| On 11, Lis 2019

Dove – jedna z największych marek kosmetycznych na świecie, przedstawia nowe inicjatywy w zakresie redukcji odpadów z tworzyw sztucznych. Nowa strategia pozwoli ograniczyć wykorzystanie dziewiczego plastiku przez Dove o ponad 20 500 ton rocznie – Ilość wystarczająca, aby okrążyć nią Ziemię 2,7 razy.

Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych, globalnych problemów dotyczących środowiska i ludzkiego zdrowia, z którym musimy się zmierzyć – jego skala wynika z liniowego modelu konsumpcji jednorazowego użytku. Aby uczestniczyć w tworzeniu gospodarki o obiegu zamkniętym, w której tworzywa sztuczne są ponownie wykorzystywane i poddawane recyklingowi, Dove przyspiesza i rozszerza swoje działania, kontynuując zobowiązanie NO | BETTER | LESS PLASTIC:

1. NO PLASTIC / ZERO PLASTIKU:

Dove toruje drogę dla reszty sektora kosmetycznego, dzięki wiodącym w branży innowacjom, aby w miarę możliwości wyeliminować stosowanie plastiku poprzez używanie alternatywnych materiałów i nowych formatów opakowań. W przyszłym roku opakowania kultowej kostki myjącej Dove na całym świecie będą wolne od plastiku. Trwają też prace nad zastąpieniem zewnętrznego, plastikowego opakowania zbiorczego kostek myjących Dove materiałem niezawierającym plastiku.

2. BETTER PLASTIC / LEPSZY PLASTIK:

Dove inwestuje w bardziej zrównoważone opakowania pozyskiwane z plastiku z recyklingu, aby zmniejszyć zużycie dziewiczego plastiku. Właśnie dlatego Dove zobowiązuje się do wprowadzenia nowych butelek wykonanych do 100% z plastiku z recyklingu w całym asortymencie (Dove, Dove Men+Care i Baby Dove) na rynkach, na których jest to technicznie wykonalne, m.in. w Ameryce Północnej i Europie do końca 2019 r. Jednocześnie Dove kontynuuje poszukiwanie rozwiązań dla problemów dotyczących m.in. pompek i nakrętek, w których obecnie, z przyczyn technicznych nie jest możliwe użycie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Będziemy obserwować!

3. LESS PLASTIC / MNIEJ PLASTIKU:

W dezodorantach w sztyfcie Dove wykorzysta technologię kryjącą się za nowymi opakowaniami ze stali nierdzewnej, wielokrotnego użytku oraz wielokrotnego napełniania: minim™. Technologia ta minimalizuje liczbę odpadów poprzez radykalne zmniejszenie ilości potrzebnego plastiku. Rozwiązanie to zostanie przetestowane w ramach platformy LOOP™: pierwszego w swoim rodzaju bezpośredniego systemu zakupów z minimalnym poziomem odpadów. Data testu nie została jeszcze potwierdzona, lecz prace są w toku.

„Misją Dove od zawsze jest, żeby dostarczać najlepszą pielęgnację, poprzez wysokiej jakości produkty. Jednak pielęgnacja to dla nas znacznie więcej.  Zobowiązanie NO/BETTER/LESS PLASTIC to kolejny przełomowy moment w historii marki, a nowe rozwiązania pokazują, że nie jest to wyłącznie obietnica, ale marka Dove konsekwentnie ją realizuje.” – powiedział Maciej Seliński, Head of Beauty and Personal Care Polska Unilever.

Inicjatywy marki Dove są spójne z ogłoszonymi niedawno przez Unilever nowymi zobowiązaniami dotyczącymi tworzyw sztucznych. Koncern zobowiązał się, że do 2025 roku:

  • zmniejszy o 50% ilość używanego  nowego plastiku poprzez redukcję plastikowych opakowań o ponad 100 000 ton oraz zwiększenie użycia tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu
  • pomoże zebrać i przetworzyć więcej plastikowych opakowań niż sprzedaje

Inicjatywy te opierają się również na długiej, wiodącej w branży kosmetycznej historii Unilever i Dove w zakresie alternatyw dla tworzyw sztucznych, włączając w to partnerstwo Unilever z fundacją Ellen MacArthur (New Plastic Economy initiative) oraz uniknięcie użycia ponad 10 000 ton dziewiczego plastiku w ciągu ostatniej dekady przez markę Dove. Trzymamy kciuki za powodzenie inicjatywy!

Napisz komentarz

Projekt i realizacja: pisanczuk.com